Ce este un P60

Logo-Contabilitate-cu-TaxeUk

P60 este inchiderea de an financiara pentru cei care sunt angajati cu contract. In P60 sunt incluse sumele totale din anul financiar, (incepind cu 06 aprilie pina pe 5 aprilie anul in curs).

 Ce informatii sunt scrise in P60?

  • Suma totala a banilor cistigati
  • Suma totala a taxelor platite de catre angajator
  • Suma totala platita de catre angajator pentru NINO

Cine si cind primeste acest P60?

  • Toate persoanele care sunt angajate cu contract sau sunt platite de catre agentii umbrella in regim the employee (IR35), primesc acest P60 la sfirsitul lunii aprilie.

La ce imi serveste acest P60?

  • Este o dovada financiara si trebuie pastrat ca dovada pentru diverse institutii.

Exemplu:

  • In cazul in care vreti sa inchiriati sau sa cumparati o casa trebuie sa faceti dovada venitului anual.
  • In cazul in care vreti sa aplicati pentru un imprumut la banca. Unele banci va cere dovada venitului anual.

Sfat:

  • La sfirsitul fiecarui an financiar puteti arunca toate payslipurile dar pastrati acest P60.

Simulator  de taxe anuale pentru cei care sunt angajati cu contract de munca.

apasa pe: Start again si apoi introdu cifrele.

Simulator de taxe saptaminale / lunare pentru cei care sunt angajati cu contract de munca.

84 de gânduri despre „Ce este un P60

  1. Buna Sergiu. Nu conteaza ca este primul job! Conteaza ce venit ai tot anul! Daca venitul este mult mai mic de 10.000 atunci ai sanse sa iei inapoi ceva din taxe. Dar se intimpla deobicei celor care au un cistig de 6000-7000 pe tot anul financiar.

    Apreciază

    • Buna Nicu. Care este statutul tau? Esti self-employed, angajat sau amindoua? Suna sau trimite email la toate companiile de plata care te-au platit si cere TAX SUMMARY! Fara ele nu poti inchide taxele corect si nu o sa ai nici o sansa sa-ti recuperezi taxele.

      Apreciază

  2. Buna, ma numesc Mirela sunt din 13 mai 2014 angajata aici. dar pe parcurs o prietena mi-a sugerat sa imi scot si UTR ca o sa imi trebuiasca, dar taxele mele le plateste angajatorul si nu stiu ce sa fac cu UTR acum? o sa am probleme din cauza lui? sau nu am sa pot sa imi recuperez taxele? (am doua locuri de munca, unul cu 9h saptamanale platit cu £7,65 si unul cu aproximativ 30h saptamanale platit cu £6,50) multumesc anticipat.

    Apreciază

  3. Buna , o intrebare mai deosebita , sotia este insarcinata in 12 saptamani, stiti cumva unde pot aplica pentru house benefit si child benefit , (va naste aici in uk) are acelasi job de 3 ani , dar de castigat nu depaseste 1.000 pe luna , avem vreo sansa sa putem primi ceva ajutor aici in UK . Tin sa mentionez ca si eu la fel cam aceeasi bani.castig Se poate cineva sa ma ajute cu un sfat.si ce fel de formulare trebuie completate. Va multumesc !!

    Apreciază

  4. Buna,am o intrebare legata de aceste taxe.Lucrez din iunie 2014 in UK full time si pe payslip am si taxa de urgenta 1000 L W1.As dori sa aflu ce bani primesc inapoi de la stat si daca trebuie sa fac eu ceva demersuri sau intra automat in cont acesti bani din taxe(adica firma face demersurile).multumesc si o zi buna!

    Apreciază

  5. Salut! Am venit in iunie 2014 in uk, am lucrat cu mai multe agentii. Am p45 de la fiecare. Acum lucrez cu o alta agentie. Cum pot sa imi recuperez taxele si cand o sa primesc acest P60? Pe NiNo am alta adresa decat cea de acum. Multumesc anticipat.

    Apreciază

  6. Buna,sunt noua in uk inainte am lucrat in Cipru,si sincera sa fiu totul mi se pare foarte straniu fel de fel de acte ,taxe etc,spneti-mi va rog si mie ce este acel UTR am tot vazut mentionat in numeroase comentarii si daca este obligatoriu,unde se face????

    Apreciază

    • UTR ( Unique Tax Payer Referrence Number) ,este un numar unic, format din 10 cifre care se elibereaza doar persoanelor care desfasoara activitati Self-Employed in UK.

      UTR-ul este emis de catre HMRC pentru toti platitorii de taxe care s-au inregistrat ca fiind (self-employed).

      La sfarsitul anului financiar ( 5 aprilie) in baza UTR-ului, trebuie sa declarati venitul inregistrat de dumneavoastra pe parcursul anului, completand formularul de self-assesment. Se face un calcul contabil raportat la veniturile – cheltuielile dumneavoastra si se va stabili daca sunteti eligibil sa recuperati taxe sau este necesar sa achitati taxe. Ca sa il optii trebuie sa aplici pentru el la HMRC.

      Apreciază

  7. Buna! Cum aplicam pt returnarea de taxe? Solicitam la companie sau la HMRC? Formularul P60 ne este trimis de companie sau de HMRC( am inteles ca la sfarsitul lui aprilie)?
    Marius, mai sus, a ridicat si el o problema : uneori adresa actuala nu corespunde cu cea de la HMRC.Daca solicitam modificarea adresei in scris, prin posta, trebuie completat un formular special ?Multumesc, ne sunteti de mare ajutor!

    Apreciază

  8. Buna seara.Am si eu o intrebare va rog ! Am lucrat aproape 5 ani cu contract , am p60 pt fiecare an financiar , vreau sa ma intorc in tara pot sa recuperez ceva taxe ?Multumesc!!

    Apreciază

  9. buna ziua. ce se intampla in cazul in care, ca si angajat, nu ti-ai inchis anul financiar? ce trebuie facut ulterior pentru a-ti inchide anul financiar? multumesc

    Apreciază

  10. Salut! Lucrez pentru o agentie din august 2014, am codul de taxe OT. Spune-mi te rog (un link sau un sfat) cum fac sa-mi recuperez taxele pe anul 2014-2015. Multumesc.

    Apreciază

  11. Am muncit din iunie pana in septembrie2014 si din ianuarie pana in mai 2015 , Da am primit un P45 dar imi arata decat taxele din ianuarie pana in aprilie!

    Apreciază

  12. Salutari din nou , am sunat la taxe si am clarificat situatia cu ei, dar eu in 2 saptamani plec in tara si o sa mi trimita un cec aici la ferma care de altfel o sa fie trimis acasa in tara , acum intrebarea este dar pot incasa cecul la vreo banca in tara. Multumesc mult! Astept un raspuns!

    Apreciază

    • De ce nu rogi pe cineva sa-ti puna cecul in contul tau din UK?! Dai acelei personae numele tau de pe card, sort cod-ul si account no. Nu stiu daca in Romania il poti schimba! Dar daca reusesti lasa si aici citeva rinduri ca sa stie si alte persoane. Succes.

      Apreciază

  13. Salut.
    Nu reusesc sa inteleg in ce ordine se impoziteaza salariul brut.. Mai intai se aplica 12% contributia National Insurance si apoi la ce ramane se calculeaza impozitul? Sau invers? Sau se aduna cotele si se aplica pe tot salariul brut?
    Multumesc.

    Apreciază

  14. Buna ziua !

    Am o problema cu o fosta agenție pentru care am lucrat 6 luni . Mai precis din 29 Octombrie 2015 pana la 6 Aprilie 2016 .
    Pe data de 4 Aprilie 2015 , am primit P45 completat de către agenție incomplet ( numele meu , adresa , postcode si data la care am fost dat afara fiind stipulată data de 28.11.2015 )
    Numarul de la Payroll este ok , data de naștere si numele de familie . Restul nu e bine nimic .
    Acum am solicitat Tax refund si mi s-a spus ca am nevoie pe langa P45 si de P60 care nici măcar nu l-am vazut .
    De fiecare data cand sun la ei ma duc cu zăhărelul precum ca P45 numai poate fii completat acum , deoarece anul fiscal s-a încheiat , iar P60 imi spune ca i-l voi primi .

    Ce ma sfătuiți sa fac ? Am nevoie urgentă de banii din taxe.nu stiu cum sa ii reclam sau unde.

    Apreciază

  15. Am o problema cu tax codu an ianuarie am anceput sa lucrez anu curent și aveam codul 1100L acu mi la schimbat cu un nr 754TX și acu cu codul schimbat iau mai putini bani problema ar putea fi ca am schimbat pey rolul de la ship sheep la arion va rog dați-mi un rsp

    Apreciază

    • Cere P45 de la compania de la ship sheep 🙂 si dale o copie celor de la arion si spunele sa-ti schimbe codul de taxe. daca nu o fac trebuie sa suni la HMRC sa explici situatia sau sa contactezi un contabil sa faca demersul in locul tau

      Apreciază

  16. Buna , am lucrat pentru mai multe agenții din aprilie2015 -aprilie2016 ,dar nu am primit decat de la una singură P60,ce pot face sa obțin si ce la celelalte,deoarece am nevoie de ele.Multumesc!

    Apreciază

  17. Buna…cine poate sa ma ajute cu un răspuns la o intrebare..Eu am codul de taxe 1100L ,vreau sa mi-l schimb si sa îmi pun cel mai mic tax code .credeti ca pot sa primesc inapoi banii opriti si un alt cod de taxe???☺

    Apreciază

  18. buna ziua am si eu o intrebare lucrez ca employer de 3 ani si vreau sa plec de tot din uk cum as putea sami iau toate taxele inapoi care leam platit .. nu mai am de gand sa ma intorc

    Apreciază

  19. Buna.Fiul meu a lucrat anul acesta 2 luni in Anglia,el fiind student in Romania…..a recenit.A primit acest P45…..ce putem face sa recuperam taxele?inteleg ca ne trebuie si un P85…de unde il putem lua?

    Apreciat de 1 persoană

  20. Buna ziua,
    Urmeaza sa aplic pentru o bursa la o facultate in UK si mi s-a cerut echivalentul unui P60 pe anul fiscal 2016-2017 (pentru parintii mei care lucreaza in Romania) dat de guvernul roman sau angajator. Aveti idee ce tip de document ar fi acela? Ar vreo denumire? In cazul in care nu exista un astfel de echivalent, ce tip de document imi recomandati drept cel mai potrivit pentru a inlocui P60-ul? Multumesc anticipat

    Apreciază

  21. Prietenul meu sia uitat user id si parola de la hmrc, ca sa se logheze inapoi ai cere information din P60 pe care nu il are, a lucrat ca employer iar acum lucreaza ca self employed si ai trebuie pentru tax return, am sunat unde a lucrat ca sai trimita P60 dar au zis ca daca nu mai lucreaza cu ei nul mai pot trimite.. Nu reusim sa intram pe hmrc, am sunat dar degeaba.. Ma poate ajuta cineva? Multumesc

    Apreciază

  22. am primit si eu de la compania unde lucrez ca angajat p60 dar nu ma descurc sal anteleg ca nu anteleg engleza va rog dc ma puteti ajuta va multumesc anticipat

    Apreciază

Lasă un comentariu